Projekty czytelnicze

Projekty czytelnicze realizowane w SP nr 8 w roku szkolnym 2015/2016

W roku szkolnym 2015/2016 szkoła podstawowa rozpoczęła realizację dwóch projektów edukacyjnych, których głównym zadaniem jest rozwijanie kompetencji czytelniczych uczniów i indywidualnych zainteresowań poprzez promowanie czytelnictwa oraz wyrabianie i pogłębianie u uczniów nawyku czytania.

  1. Program „Książki naszych marzeń” men-ksiazki2
    Prawie 10 tysięcy szkół zgłosiło się do programu MEN „Książki naszych marzeń”, wśród nich znalazła się nasza szkoła.
    Program „Książki naszych marzeń” realizowany będzie w roku szkolnym 2015/2016. Przede wszystkim umożliwi on zakup książek do bibliotek szkolnych w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijania ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych.
    Za pieniądze z programu biblioteki szkolne będą kupować książki, które nie są podręcznikami. Książki te będą wybierane przez uczniów, czyli mają to być lektury, którymi autentycznie są zainteresowani, bliskie ich doświadczeniom w poznawaniu i rozumieniu współczesnego świata. Książki te swoją fabułą powinny rozbudzać ciekawość młodego czytelnika otaczającą go rzeczywistością i inspirować do twórczego działania.
    Podstawowym rezultatem programu ma być trwałe zainteresowanie młodych ludzi czytaniem. Aby tak się stało muszą doświadczyć przyjemności z czytania, odkryć w nim atrakcyjny sposób zdobywania wiedzy o świecie, rozwijania zdolności i zainteresowań, a także spędzania wolnego czasu.
    Program „Książki naszych marzeń” poprzedzi Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, który w latach 2016-2020 będą wspólnie realizować ministerstwa: edukacji narodowej oraz kultury i dziedzictwa narodowego.
  2. Program „PoczytajMY” ksiazka_z_logo2
    Podmiotem prowadzącym i realizującym Program jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.
    Nasza szkoła przyłączyła się do ponad 200 szkół biorących udział w ogólnopolskim programie „PoczytajMY”. W ramach tego projektu uczniowie przygotowują regularne spotkania czytelnicze dla dzieci z przedszkoli. Ale wspólne czytanie to nie wszystko. Po lekturze będą się razem bawić, rysować, tańczyć, śpiewać, a także uczyć.
    Czytając, nasi uczniowie będą mogli zaspokoić potrzebę akceptacji społecznej oraz zyskają uznanie od swoich młodszych słuchaczy. Głośne czytanie uważnemu słuchaczowi może stać się przyjemnością również dla czytającego. To, co do tej pory często było udręką, może stać się przyjemnością. Poczucie sukcesu doda uczniom wiary w siebie, a niektórzy mogą nawet odkryć w sobie talent pedagogiczny i aktorski.

 

podziel się...Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+