Dzień Historii – wiedza i zabawa…

27 maja br. w naszym gimnazjum po raz pierwszy świętowaliśmy Dzień Historii.

Zespoły klasowe pod opieką wychowawców przygotowały stoiska historyczne tematycznie związane z wylosowaną epoką/postacią. Jurorzy oceniali merytoryczną stronę prezentacji oraz kreatywność gimnazjalistów. Wybierali najciekawsze hasła reklamujące daną epokę lub postać.

W sali gimnastycznej uczniowie klas pierwszych pokazywali krótkie scenki tematycznie związane z przygotowanymi w klasach stoiskami. Gimnazjaliści z klas drugich chwalili się wykonanymi przez klasowych plastyków plakatami/ karykaturami epok. Trzecioklasiści przeprowadzali wywiady z wybitnymi osobowościami XX i XXI wieku. Następnie odbył się ogólnoszkolny teleturniej historyczny.

Wszystkie zespoły klasowe wykazały się pomysłowością i z wielkim zaangażowaniem zrealizowały wyznaczone im zadania. Najlepiej zrobili to uczniowie klasy 1c – w klasach pierwszych, 2a i 2d – w klasach drugich i 3d – w klasach trzecich.

Program obchodów Dnia Historii przygotowała p. Arletta Marzęcka, która czuwała na merytoryczną i organizacyjną stroną naszego projektu.

Dziękujemy p. Arturowi Bojarskiemu z filii Muzeum Historycznego w Legionowie za towarzyszenie nam w trakcie realizacji projektu, pracę w komisji konkursowej i podsumowanie spotkania twórczych historyków.

 

Dzień historii

Kilka dni temu w naszym gimnazjum zorganizowano dzień historii. Jak się okazało, pomysł wszystkim przypadł do gustu. Był on okazją do uczenia się poprzez zabawę, co nie jest zarezerwowane tylko dla uczniów najmłodszych klas szkoły podstawowej.

Najpierw musieliśmy sprawić, by coś nas wyróżniało i zapewniło nam wygraną w konkursie na najlepszą prezentację epoki. Wiele osób zaangażowało się w dekorowanie sal, niektórzy przygotowali sobie nawet stroje nawiązujące do minionych epok. Każdy miał jakieś zadanie do wykonania – jedni przygotowywali scenki tematyczne, inni karykatury epok i śmieszne hasła. Mimo że wymagało to od nas wysiłku, nikt nie narzekał. Dobrze się bawiliśmy.

Później wyczekiwaliśmy z niecierpliwością komisji, od której zależało właściwie wszystko. Oceniano wygląd sal, nasze przebrania, sposób zaprezentowania obyczajów, jedzenie (kilka klas przyrządziło potrawy, które dawniej spożywano), plakaty i hasła. Tuż przed apelem jeszcze mieliśmy okazję obejrzeć to, co przygotowali inni uczniowie. Częstowaliśmy się pyszną sałatką grecką i sokiem winogronowym w sali 241, potem śledziami u wikingów, chlebem u mnichów i herbatą u Jagiellonów. A w sali 226 obejrzeliśmy monumentalny statek zbudowany ze stolików. Okazało się, że cała społeczność szkolna jest niezwykle uzdolniona, ponieważ komisja oceniająca podsumowała naszą pracę słowami – „zrobiliście coś
z niczego”.

Podczas apelu w dużej sali gimnastycznej zbadano uczniowską wiedzę. Wybrani przedstawiciele klas zostali poproszeni o wyjście na środek. Ich zadaniem było odpowiadanie na zadawane pytania. Miały one dotyczyć tylko historii, ale nawiązywały również do fizyki, geografii, chemii i biologii. Stanowiło to dla nas ogromne zaskoczenie Kilku osobom się udało – niektórzy mieli szczęście – a pozostali wrócili do swoich klas na tarczy.

Na koniec podsumowano cały dzień. Poznaliśmy swoje wyniki. Wyłoniono zwycięzców – klasy I d, II a, II d i III d.

Justyna Jaworska

 

podziel się...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+

Zobacz także